Bucketlist! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu Bucketlist! - Reisverslag uit Zwolle, Nederland van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu

Bucketlist!

Door: Christa

Blijf op de hoogte en volg

26 Oktober 2016 | Nederland, Zwolle

We ontmoeten elkaar bij een cursus in 2012. Het klikt en worden dikke vriendinnen, wel verrassend als je bedenkt dat we een totaal andere samenstelling van gezin hebben, verschillend opgevoed zijn, andere geschiedenis doorlopen hebben, andere hobby's en verschillende smaken. Wonderlijk hoe God zo de dingen leidt.
Zoals mijn dochter met haar vriendin zo liefjes over en weer schrijft "je bent mijn BFF" en kettingen/armbanden omheeft met BFF. Nou zo voelt dat ook voor mij. Een vriendin voor het leven!! Misschien vinden we in Kenia nog wel een keniaanse armband met BFF.

Andrea en ik hebben terloops een bucketlist gemaakt. Samen een wedstrijdje hardlopen, samen in een tent slapen, samen naar Kenia. Vorig jaar(2015) net fris uit Kenia met mijn gezin, kwam Andrea enthousiast naar me toe, en sprak haar verlangen uit om volgend jaar samen naar Kenia te gaan. Nou daar ben ik wel voor te porre! Een jaar lang voorbereiden en er naar toe werken. Het klinkt lang, maar zo'n jaar is ook zo om. Een super deal ticket kwam in februari al voorbij!, dan wordt het al echt definitief. Diverse acties zijn de revue gepasseerd en het is fijn om wat extra zakcenten in de broekzak te hebben. Van diverse kanten kregen we gevulde tasjes met de meest geweldige/gekleurde mutsen en kettingen. Super dank voor het kopen van de moeder/vaderdag potjes en het wederom geven van extra geld voor het guesthouse.

Ondertussen is het nu nog 7 dagen voor vertrek.. (slik!)
en zin dat we hebben!! Het is bijna onwerkelijk dat we er volgende week zitten. Voor mij de 11e keer. Voel me echt gezegend dat ik weer mag en kan gaan.

Wat gaan we doen:
Andrea zal zich meer gaan richten op tekenen/schilderen lessen geven op het centrum. Jonge kinderen die nog nooit in contact zijn gekomen met verf, en oudere kinderen die misschien hun talent wel gaan ontdekken.

Ik zal vanuit stichting Bondo Kids contacten leggen over nieuwe projecten, bestaande projecten bekijken, alle medewerkers verrassen met een ketting enof pet/muts, individuele sponsorkinderen bezoeken en blij maken met enveloppen/cadeautjes van de sponsoren, gastenverblijf afmaken en klaarmaken voor de opening , wat we in 3 jaar tijd gebouwd hebben.

We zoeken naar verbinding, verbreding en er gewoon ZIJN. Contact en ontmoeting is ontzettend belangrijk. Door een lach, een traan, een zucht, een omhelzing willen we onze liefde uitdelen aan de mensen die op onze pad komen!

Afgelopen weken heb ik veel omhelzingen mogen uitdelen. In mijn oproep voor het guesthouse had ik aangegeven dat wanneer je persoonlijk geld geeft, je een dikke knuffel van mij krijgt. Mooi dat mensen geraakt worden en daadwerkelijk het persoonlijk geven.

Mocht je nog willen doneren. Je hebt nog steeds de mogelijkheid. :-)

Stichting Bondo Kids. IBAN NL92 RABO 0397370830 o.v.v. afronding guesthouse.

Liefs Christa

  • 26 Oktober 2016 - 15:12

    Hennie Berends:

    Ha Christa en Andrea,
    'k Wens jullie vanuit Ghana een heerlijke tijd in Kenia.
    'k Ben benieuwd naar eventuele nieuwe projecten.
    Geef ze daar allemaal een dikke knuffel van mij, in januari hoop ik ze zelf in de armen te sluiten,
    Deel maar mooi uit wat je hebt aan warmte en liefde,
    veel succes het wordt vast een kleurrijk verblijf,
    liefs Hennie

  • 31 Oktober 2016 - 19:59

    Mariëtte Kremer:

    Hoi Christa,
    Een hele goeie reis gewenst en een supermooie tijd in Kenia gewenst!
    Liefs Mariëtte

  • 01 November 2016 - 18:31

    M&M:

    Succes met de reis, vertrek!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 571
Totaal aantal bezoekers 59498

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 09 December 2018

Liefde maakt van een huis een thuis

02 November 2016 - 20 November 2016

Samen met Andrea naar Kenia

11 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Kenia 2015

03 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Kenia 2013

06 Juli 2012 - 14 Juli 2012

Nyanchama en Familie bezoeken

06 December 2010 - 14 Januari 2011

Christaenmark naar kenia

Landen bezocht: