Guesthouse opening - Reisverslag uit Sondu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu Guesthouse opening - Reisverslag uit Sondu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu

Guesthouse opening

Blijf op de hoogte en volg

09 November 2016 | Kenia, Sondu



Sochtends zijn we aan de slag gegaan om alles zo goed als we konden klaar te maken. De bisschop komt om 16uur.

Andrea begon met de muur stickers.
Maureen heeft grotendeels schoongemaakt. Ik probeerde de 6 kamers klaar te krijgen. Voorzien van opgemaakte bedden, toiletpapier, zeep, spiegels, plastic rekjes in elkaar zetten etcetera. Ondertussen kreeg ik de bisschop nog aan de telefoon. Hij zou er om 16uur zijn. Kenia kennende word dat wel later.
Popcorn gebakken voor de kinderen. Cake opmaken met icing en chocola uit Nederland.
Ballonnen en strikken werden opgehangen. Nog snel even een speech in elkaar geschreven en toen onze mooiste jurken aangetrokken. We hebben het allemaal gered. kinderen werden ondertussen opgehaald en voor de Guesthouse gebracht. Er werd gezongen om de tijd te doden. Want de bisschop kwam pas om 17uur.
De bisschop heeft mooie woorden gesproken. Een bijbeltekst werd aangehaald over dat dit huis tot zegen mag zijn voor andere.
Hij heeft een standaard katholieke gebed opgezegd. Daarna werd het lint doorgeknipt. Hij liep toen naar binnen en elke ruimte is besprenkeld met wijwater. Onze kamer hadden we dicht gedaan zoveel troep uitgepakt en gebruikt voor de opening en nog niet opgeruimd Die zooi wilde we niet laten zien.. maar nee hij moest open het was bijzonder om te zien dat elke ruimte werd ingezegend.
Het deed me emotioneel ook wat. Wat een weg zijn we gegaan. Wat een strijd soms, maar als je dan nu kijkt... dan krijg ik tranen in de ogen. Het ontroerd me dat we het geflikt hebben. Ik zeg niet zo snel dat ik trots ben op mezelf maar ik mag het nu ook wel even zijn. Fijn dat Andrea me daarin ook bevestigd.
Eenmaal weer buiten moest ik met de bisschop samen de taart aansnijden. Mijn gedachten ging terug naar mijn eigen trouwerij. Is toch wel idioot voor woorden dat ik dit met een andere man sta te doen
Onder luid gejuich werd de taart gesneden en uitgedeeld. Bisschop kreeg binnen thee en speciaal noten koekjes voor hem. Officieel gedeelte moest ik bijzitten. Tja en waar ga je het dan over hebben?
Gelukkig kwam Kennedy de aannemer er ook bij zitten. Gespreksstof genoeg.. (afwerken 2e verdieping van Guesthouse )
Het begon donker te worden en kinderen kregen brood en thee als avondmaal. Bisschop is naar huis gegaan. Het buffet werd opgemaakt met tilapia vis uit kisumu en kip. Rijst, ugali, koolsalade,skumawiki (spinazie ). Het was een luxe maaltijd. Daarna hebben we met de nonnen en pamela gedanst en de enige man: de priester heeft ook zijn heupen laten gaan. We hebben ze de macarena geleerd

Wat een geweldige dag. Met ontzettend lieve mensen en kinderen om ons heen. Na 4 jaar bouwen zijn we er bijna.. (2e verdieping verven en kleine afwerkingen) ik ben intens gelukkig.

Ondergetekend:
een gezegend mens

  • 09 November 2016 - 16:19

    Hennie Berends:

    Geweldig, eindelijk klaar, als je maar geduld hebt hé? Van harte gefeliciteerd!

  • 09 November 2016 - 18:59

    Mieke:

    Hi Christa
    Gefeliciteerd! Het is jullie gelukt om de guesthouse neer te zetten en dan nu de opening!
    Geniet van deze weken met Andrea.
    Groeten, Mieke


  • 09 November 2016 - 21:19

    Anja Stegeman:

    Hoi Christa, Gefeliciteerd, dat hebben jullie weer goed gedaan!!! Erg mooie foto`s en wat zie je er stralend uit.
    Fijne dagen nog,
    Groetjes Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 402
Totaal aantal bezoekers 59512

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 09 December 2018

Liefde maakt van een huis een thuis

02 November 2016 - 20 November 2016

Samen met Andrea naar Kenia

11 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Kenia 2015

03 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Kenia 2013

06 Juli 2012 - 14 Juli 2012

Nyanchama en Familie bezoeken

06 December 2010 - 14 Januari 2011

Christaenmark naar kenia

Landen bezocht: