Kenia 2015 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu Kenia 2015 - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu

01 Juni 2015 | Kenia, Kisumu

Yes, we gaan weer.

Nog 39 dagen en we zijn weer in Kenia.
Ons 2e huis. De kinderen zijn er in opgegroeid en weten niet anders. Mooi dat we dit onze kinderen mee kunnen geven. Ons streven is om de 2 jaar, wat voor een ander te betekenen. We kijken er dan ook erg naar uit om onze keniaanse vrienden weer te ontmoeten.

Na al die jaren zien we nog steeds veel groei en toekomstperspectief voor de kinderen, mede dankzij jullie.
We zijn jullie dan ook dankbaar voor de ondersteuning die jullie de overgelopen jaren hebben gegeven op welke manier dan ook.

10 juli zullen wij niet met ons viertjes het vliegtuig instappen en onze reis naar het centrum te maken. We nemen gezelschap mee. Job en Meta de Jong en hun dochter Maaike gaan ons vergezellen.
Ook zij hebben heel bewust een keuze gemaakt om de zomermaanden zich voor een ander in te zetten, hun handen uit de mouwen te steken voor een ander, maar ook er gewoon te zijn, aandacht te geven aan de kinderen/mensen van het centrum. Hun sponsorkindje te ontmoeten. Wij zijn erg blij dat zij met ons mee gaan.

Het zal een geweldige reis worden met een veel ontmoetingen, het weerzien van bekenden, we gaan projecten bezoeken, individuele sponsorkinderen ontmoeten, nieuwe projecten opstarten, en vooral genietend van al die kinderen.

Een van onze speerpunten van deze reis is het gastenverblijf op het centrum, zonnepanelen en tafeltennistafel.

Het gastenverblijf is bijna af. De laatste puntjes moeten we nog op de i zetten. Nog ruim € 7.000 hebben we hiervoor nodig. Beglazing, schilderen, interieur, elektriciteit en sanitair zijn de grootste aandachtspunten om te realiseren.

Zonnepanelen:
In 2013 hebben we geld opgehaald (€890,00) voor het ziekenhuis om zonnepanelen op het dak van het ziekenhuis te bevestigingen. Doordat er niet altijd garantie van elektriciteit is, kon er ook tijdens noodsituaties worden gewerkt, maar ook wanneer er wel stroom is kunnen we het omzetten in zonne - energie. Dat scheelt de komende jaren ook enorm veel energiekosten! Betrouwbaarheid en zekerheid tijdens al het werk in het ziekenhuis, daar gaan we voor. Door tijd gebrek hebben we toen geen zonnepanelen kunnen kopen en plaatsen. We hebben dit geld nog apart gehouden. Samen met Job en Meta hebben we €750 opgehaald met de Bondo Kids Diner. Zo hebben we een mooi bedrag bij elkaar. Ons doel is dan ook zonnepanelen te plaatsen.

Tafeltennistafel en Loomen

Maike, Sjoerd en Maaike hebben de afgelopen periode geld ingezameld om een tafeltennistafel te realiseren op het centrum.

Ook hebben zij veel loomrekken, loombandjes ingezameld om daar de kinderen te leren hoe ze mooie armbandjes kunnen maken. Leuke interactie tussen de kinderen.

Het zou geweldig zijn als jullie ons nog financieel willen ondersteunen. Elke euro telt.

Je kunt je gift overmaken naar Stichting Bondo Kids, op rekeningnummer 39.73.70.830 Rabobank Zwolle
T.n.v. zonne-energie, guesthouse, tafeltennistafel
(De gift is fiscaal aftrekbaar).

Onze reis is weer te volgen op christaenmarkinkenia.waarbenjij.nu.

Ook op facebook (bondokids) houden wij jullie op de hoogte.

Voor de wereld ben je 1 persoon, maar voor 1 persoon ben je de wereld.

Christa, Mark, Sjoerd en Maike.
Stichting Bondo Kids

• 02 Juni 2015 - 10:49

Anne-Jolijn:

Ha Christa!
    Wat super gaaf dat jullie weer richting Kenia gaan, om je daar voor anderen in te zetten!
    Heel veel succes en plezier!
    Anne-Jolijn

• 04 Juni 2015 - 18:02

Ineke Rop:

Hoi Crista en Mark,
    Wat een heerlijk vooruitzicht. Gaan naar jullie tweede thuis. En daar weer zoveel goeds mogen doen. Maar ook om te genieten van het leven daar. "Wat vandaag niet is komt morgen wel." Ik denk daar zo vaak aan als ik weer eens een hectische dag had waarin zoveel mogelijk gepropt moet worden. Geniet van alles daar. Maar goed, het duurt nog 'een paar dagen'. Geniet dus ook maar van 'de reis' er naar toe. Lieve groet. Ineke

• 09 Juli 2015 - 17:55

Monique:

veel plezier en succes. Bon route! Mmmm

• 12 Juli 2015 - 18:43

Ineke Rop:

En dan zijn jullie eindelijk onderweg.
    Waarschijnlijk arriveren jullie vandaag.
    Heel veel plezier en ik kijk uit naar jullie berichten.
    lieve gr. Ineke

Verslag uit: Kenia, Kisumu

Yes, we gaan weer.

Nog 39 dagen en we zijn weer in Kenia.

Zonnepanelen:

Tafeltennistafel en Loomen

T.n.v. zonne-energie, guesthouse, tafeltennistafel
(De gift is fiscaal aftrekbaar).

Onze reis is weer te volgen op christaenmarkinkenia.waarbenjij.nu.

Ook op facebook (bondokids) houden wij jullie op de hoogte.

Voor de wereld ben je 1 persoon, maar voor 1 persoon ben je de wereld.

Christa, Mark, Sjoerd en Maike.
Stichting Bondo Kids