De moestuin - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu De moestuin - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu

De moestuin

Blijf op de hoogte en volg

30 November 2018 | Kenia, Kisumu

Een afspraak met de eigenaar van het stuk grond wat we willen kopen, gemaakt om 9uur. Aangezien deze beste dame geen horloge of iets van tijd heeft, stond ze hier al om 8uur.

Een oude vrouw, getekend in haar gezicht, van ongeveer 70 jaar kwam binnen met een grote dikke stok. Ze verteld me dat haar naam Jennifer is.
Ze is eenzaam en haar man is paar jaar geleden overleden. Ze verzorgd 4 kleinkinderen omdat haar zoon is overleden en zijn vrouw verdwenen is.
Haar dochter Merci werkt op het centrum. Zij is verstandelijk beperkt. Ze zorgt dat in alle gebouwen water is.
Ze komt bijna nooit buiten haar huis. Dus het eerste wat ze doet is haar ei kwijt bij ons maar dan in Luo ( stammentaal). 15 minuten aan 1 stuk door. We konden haar niet onderbreken. Niet alles kon ik verstaan maar haar gezicht sprak boekdelen. Wat een pracht mens.

Uiteindelijk konden we al snel over gaan op de moestuin koop.
Ze is accoord gegaan met het bedrag wat in februari dit jaar bepaald is. Van binnen juich ik. Want de laatste mail werd aangegeven dat ze het nog niet wilde. Ik had me enigszins voorbereidt dat de koop niet door zou gaan.

Nu is het wachten op landcouncil die officieel het land opmeet. De documenten worden ingevuld. Beide partijen tekenen en dan officieel naar de burgemeester voor de officiële stempel. Hopenlijk kunnen we het afronden voordat ik wegga.

In ons gesprek vragen we of we nog een stuk bij kunnen huren. Aangezien sister Ludovena bedacht heeft om 2 varkens te kopen en een zeer luxe varkensstal heeft neer gezet heeft. (Ben zelf niet zo blij met dit plan, maar ja wie ben ik)
We moeten dit overleggen met een familielid haar gaf de eigenaar aan.

Eerst maar even de koop afronden.
'S avonds zit ik met Ludovena te proosten op onze koop. De eerste stap hebben we toch maar weer gefikst.


  • 30 November 2018 - 03:59

    Tamar:

    Lieve Chris,

    Wat een mooi verhaal weer en van harte met de aankoop van dit mooie stukje grond. Wat heb jij toch mooie en geweldige dingen teweeg gebracht , zo ontzettend gaaf. Jij bent zo’n zegen voor hun. Ik geniet van je verhalen en ik hoop dat je een goede tijd daar hebt. Ik zie uit naar je volgende verslag.

    Liefs Tamar

  • 30 November 2018 - 16:48

    Mieke:

    Wat een bijzondere ervaring! Wat heb je daar al veel van de grond, en nu dus ook uit de grond, gekregen.
    Suces met alles wat je de komende week nog gaat doen, groeten van Freddy & Mieke

  • 30 November 2018 - 18:24

    Hans En Aukje:

    Gefeliciteerd met je nieuwe grondaanwinst. Ben je nu grootgrondbezitter? Erg leuk om je belevenissen te lezen. Nog een hele mooie, zegenrijke tijd gewenst.

  • 03 December 2018 - 08:54

    Andrea:

    Ha ...top gedaan!! Wat een leuke foto van jou en Sr ludovena.
    Liefs Andrea

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 59518

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 09 December 2018

Liefde maakt van een huis een thuis

02 November 2016 - 20 November 2016

Samen met Andrea naar Kenia

11 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Kenia 2015

03 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Kenia 2013

06 Juli 2012 - 14 Juli 2012

Nyanchama en Familie bezoeken

06 December 2010 - 14 Januari 2011

Christaenmark naar kenia

Landen bezocht: