Oh ja Ore - Reisverslag uit Sondu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu Oh ja Ore - Reisverslag uit Sondu, Kenia van christaenmarkinkenia - WaarBenJij.nu

Oh ja Ore

Door: christaenmarkinkenia

Blijf op de hoogte en volg

11 Juli 2012 | Kenia, Sondu

Oh ja ore.
Goedemorgen,
Hier een kleine note van uit het warme Kenia.
De 3 dagen heb ik veel over het centrum gelopen, her en der gepraat en het is zo leuk om iedereen weer te zien. Met Sr Ludovena de tijd gehad en gepraat over questhouse en stuk grond wat we willen gaan kopen/huren, en zelfs de architect gesproken die de supervisor is voor de toekomstige questhouse. Heel fijn dat ik hem live heb gezien. Beter dan via de email.
Ben verrast door nederlandse telefoontjes op dinsdag, dat is heel fijn.
Heel bijzonder verrassend was dat ik sr Florence belde. Sr Florence was de hoofdnon toen ik hier voor het eerst kwam. Zij heeft mij ook opgezocht toen ze in Nederland was. Vanaf het moment dat we elkaar ontmoette was er een vertrouwelijke band. Zij heeft na 2 jaar nyabondo centrum moeten verlaten, en werd ergens anders ingezet. Telkens als ik in Kenia was, konden wij elkaar altijd wel ergens ontmoeten. Was het niet bij een koffiebar, of even snel in Nairobi net voordat ik terugvloog naar Nederland. Sr ludovena vertelde me dat ze morgen op het centrum was. Wauw dacht ik nog... dat zijn echt Gods wegen. Want in zo’n korte tijd en lange afstanden maakt het niet altijd mogelijk om elkaar nog te ontmoeten. Dus ik besloot haar te bellen. Ze zag een keniaans nummer en zei waar ben jij. Ik zeg ik ben op Nyabondo. Ik ben er ook. Ik ben in de convent... ongeveer 300 meter verder op. Wat is dat gaaf zeg... We hebben heerlijk gekletst en gelunched. Wat ben ik gezegend daarmee.
Ik ben blij dat ik mijn eigen campinglamp mee hebt. Want regelmatig valt electriciteit uit. Maar mijn lamp werkt perfect. De nachten hier slapen gaat iets minder. Ik slaap wel maar wordt regelmatig wakker gedurende nacht.
Straks vertrekken we naar Kisii hospital. Mijn maag draait weer lekker rond. Gewoon spanning.
Ik zal proberen wat foto’s te plaatsen.

Groet,
Christa



  • 11 Juli 2012 - 07:35

    Yvette:

    Hai Christa,
    Als ik het goed gelezen heb, ga je vandaag met haar familie Nyanchama naar huis halen. Ik wens je veel sterkte en Gods Zegen voor deze dag en voor morgen. Bijzonder om zo mee te mogen leven in dit persoonlijke stukje van je leven.
    Lieve groeten,
    Yvette

  • 11 Juli 2012 - 08:38

    Hans En Aukje:

    Lieve Christa,

    Wat mooi die ontmoeting met sr. Florence. Ongelooflijk dat je dan zo dicht bij elkaar zit.
    We willen je deze twee dagen heel veel sterkte toewensen. Vandaag om Nuanchama op te halen en morgen om haar te begraven. We hopen dat jij en de familie van Nyanchama zich gedragen mogen weten door God.

    Veel liefs vanaf de boomsluiterstraat.
    Aukje

  • 11 Juli 2012 - 08:54

    Andrea:

    Lieve Christa,
    Fijn om te lezen dat er ook lichtpuntjes zijn. Je bent er helemaal op je plaats daar!lees ik wel. Wat kan er dan veel gebeuren in 1 week. Ik bid je Gods kracht toe de komende dagen. En ook wanneer je weer terug moet. Dit is vast mijn laatste berichtje wat wij vertrekken morgen naar warme oorden. Liefs en een dikke knuffel Andrea

  • 11 Juli 2012 - 11:12

    Florien:

    hey wat leuk om dit weer te lezen, en hoe cool hoe God alles organiseert :) hoop dat jullie een geweldige tijd zullen hebben en God nog meer op deze wonderlijke manieren zullen mogen zien werken
    <3 Florien

  • 11 Juli 2012 - 11:54

    Kb 2:

    Ha Christa, even wat Zwolsch nieuws: Gister heeft Maike hier gezellig gespeeld en gegeten. De gebakken piepers en worstjes gingen er wel in maar de rode kool salade met pecannoten en gorgonzola lieten ze massaal staan. Ja ja rode kool uit de moes, zo groot en gaaf, helemaal geweldig. Bij jou thuis ligt ook een rode kool, rode bieten en aardappels. Ik heb alle aardappels eruit gerooid want ze gingen al wat rotten. Mooie oogst en het landje lekker schoon. Gelijk volgestopt met prei en andijvie. 2 Andere landjes ook schoongemaakt ( Ilse) en ingezaaid met vanalles. Toen kwam er een enorme hoosbui en water geven was dus niet meer nodig. KB1 stond in het rechterhokje en KB 2 stond in het linkerhokje te schuilen. Je gezin eet vanavond sla bij de pizza, ook goed om te weten toch? Nou, sterkte met de laatste lootjes en goede reis terug overmorgen. X KB2

  • 11 Juli 2012 - 14:01

    Monique:

    Maarten wenst jou een "goede week" daar in Kenya.

  • 11 Juli 2012 - 14:58

    Mieke:

    Hoi Christa
    Heel veel sterkte morgen en een goede terugreis.

    Groetjes, Mieke

  • 11 Juli 2012 - 18:43

    Harriet Van Veen:

    He Christa, ik zie nu pas dat je een blog bijhoudt. Fijn om zo mee te kunnen leven. We denken aan jullie. Sterkte en ook Zegen toegewenst. Morgen de begrafenis toch? Sterkte.
    Lieve groetjes Harriet, ook namens Arthur.

  • 12 Juli 2012 - 06:07

    Christa:

    Over een uur gaat het eindelijk gebeuren. Haar ophalen was indrukwekkend 10 motors 4auto en schoolbus achter haar heleweg luid gehuil. Dienstop schoolnog toegesproken. Was heftig. Daarna huis. Heel mooi maar nu definitief. Fotos gekekenem Zelfsa gelachen. Het is goed omhier te zijn christa

  • 12 Juli 2012 - 06:48

    Elleke:

    Lieve Chris, bijna is het zover om afscheid te gaan nemen. Jeetje wat zal dat indrukwekkend geweest zijn gisteren. En Straks zal het ook heftig zijn. Hun emoties zijn ook zo anders zoals wij dat hier gewend zijn. Maar ook wel mooi dat je je verdriet daar zo mag laten zien. Ben heel benieuwd naar al hun rituelen bij haar begravenis. Bijzonder he dat je ondanks je verdriet ook kan lachen en blij kan zijn. Volgens mij krijgt ze een bijzonder mooi afscheid met al haar dierbaren om haar heen. Sterkte lieve Chris. dikke kus El

  • 12 Juli 2012 - 19:49

    Ha Christa:

    Goed te lezen over je ontmoeting met Sr. Florence. Net nog even met Mark gesproken. Geloof dat hij steeds meer bewondering krijgt voor jou nu hij er alleen voorstaat. Al met al een hele emotionele week denk ik. Wij zien je naar verwachting pas eind augustus i.v.m onze vakanties.
    Goede reis terug straks en geniet straks van de vakantie in Frankrijk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 18 Okt. 2010
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 59542

Voorgaande reizen:

20 November 2018 - 09 December 2018

Liefde maakt van een huis een thuis

02 November 2016 - 20 November 2016

Samen met Andrea naar Kenia

11 Juli 2015 - 16 Augustus 2015

Kenia 2015

03 Juli 2013 - 04 Augustus 2013

Kenia 2013

06 Juli 2012 - 14 Juli 2012

Nyanchama en Familie bezoeken

06 December 2010 - 14 Januari 2011

Christaenmark naar kenia

Landen bezocht: